۴.۱۱.۰۲

ریچارد داوکینز

 دزدان در جامعه ای به ثروت می رسند که که جمعیت غالب آن جامعه از قربانیان صادق تشکیل شده باشد. اگر همه همیشه دروغ بگویند دروغگویی مفهوم خود را از دست می دهد چون دیگر حقیقت قابل اتکایی وجود نخواهد داشت که مطلب کذب را با آن مقایسه نماییم. 

***

بسیاری از افسانه های قبیله ای از جمله افسانه ی ادم و حوا از زیبایی شاعرانه برخوردارند ولی متاسفانه به دلیل عدم توجه بسیاری افراد باید مرتبا تکرار کنم که این افسانه ها حقیقی نیستند این افسانه ها تاریخ نیستند حتی کورسویی از تاریخ را در خود ندارند. 

***

شما آزادید یک تخمک لقاح یافته را به عنوان یک انسان تعریف کنید ولی این سلول تخم سیستم عصبی ندارد، پس آسیبی نمی بیند نمی داند که سقط شده و حس ترس یا پشیمانی را هم ندارد. ولی یک زن دارای سیستم عصبی است اگر مجبور شود بچه ای که نمی خواهد و نمی تواند از او مراقبت کند را به دنیا بیاورد آسیب می بیند. 

***

تعمق راجع به این پرسش که چرا تمام دانه های برف از یکدیگر متفاوتند ارزشمند است و از این جهت است که هر یک از آنها گذشته ای مختص به خود دارند. بر خلاف بلورهای نمک که از نواحی پیرامونی و لبه های خود در آب به شکل مایع رشد می کنند، بزرگ شدنِ دانه های برف در حال سقوط از ابرهای بخار آب از طریق افزوده شدن بلورهای کوچک آب به همان دانه ی برف صورت می پذیرد. هر دانه برف در مسیر خود رو به پایین از دل ابر، دما و رطوبت های مختلفی را ترجمه می کند. 

کتاب outgrowing god 

هیچ نظری موجود نیست: