۱۰.۹.۹۷

باغ وحش انسانی

میزان خودکشی در شهرهای بزرگ و کوچک بیش از نواحی روستایی است ، هر جا مسابقه ی مقام داغ تر باشد میزان خودکشی بالاتر است.
مردان خودکش بیش از زنان خودکش هستند.
***
.نسبت خودکشی در زمان جنگ کمتر است. نمودارهای خودکشی در قرن حاضر در دو دوره ی جنگ جهانی نشان می دهد . به عبارت دیگر چرا خودمان را بکشیم وقتی می توانیم دیگری را بکشیم؟
***
آخرین نکته در موضوع جنسیت مقامی: این کشفی تکان دهنده است که پاره ای از افراد که شهوت قدرت طلبی عظیم و قابل توجه داشته اند از ناهنجاری های بدنی جنسی رنج می برده اند. مثلا کالبدشکافی هیتلر آشکار ساخت که او فقط یک بیضه داشته است. کالبد شکافی ناپلئون نشان داد که اعضای تناسلی او دچار نقصان رشد بوده است. این هر دو تن زندگی جنسی غیر عادی داشتند و جای این پرسش باقی می ماند که اگر از نظر جنسی متعادل بودند دوره ی تاریخ اروپا تا چه حد عوض می شد. آنها چون از نظر ساختمان جنسی در حد پایینی قرار داشتند ، به سوی ابراز تهاجم از نوع سرراست تر رانده می شدند. شوق دست یافتن به فوق مقام هرگز در آنها سیری نمی پذیرفت چون به هر درجه از فوق مقام هم که نائل می شدند این امر نمی توانست اعضای تناسلی کاملی را که مرد برتری طلب معمولی دارد به آنها ارزانی نماید.
***
دلیل رجحان جلوگیری از آبستنی این است که پیشگیری از ایجاد زندگی بهتر از علاج آن است.اگر چیزی باید نابود شود بهتر است تخمک و اسپرم باشد تا انسان هایی متفکر و حساس که از آنها مراقبت شده و خود مراقب دیگرانند
دزموند موریس

هیچ نظری موجود نیست: