۱۰.۱.۹۷

گفتگوها

منظور از آزادی عنان گسیختگی نیست، بلکه آزادی همراه با احساس مسئولیت است.
*
من خود را تا آن حد فرود نخواهم آورد که در صدد جوابگویی برآیم، زیرا کسانی هستند که در هر مبارزه و مجادله حتی زمانی که مغلوب هم بشوند، برنده اند، چرا که چیز چندانی ندارند که از دست بدهند.
*
توانایی خواندن و نوشتن یا یادگرفتن اسم چند آرتیست سینما یا به کار بردن چند کلمه فرنگی ضمن صحبت، به هیچ وجه مبین فرهنگ نیست. نمی گویم سواد، می گویم فرهنگ، یعنی آنچه شخصیت را پر مایه تر و اگاه تر و انسان تر می سازد.
*
مرد ایرانی از "حیث جنسی" ندید بدید است، اگر روزگاری رفیق دختری بود که اکنون شوهر کرده، می کوشد تا از گذشته ی او دست بر ندارد، آن را به رخ او و احیانا شوهرش بکشد، چه بسا که اگر در مجلسی با آنها روبرو شد نگاه معنی داری به سوی شوهر بیافکند یعنی" من کسی هستم که با زن تو سر و سری داشته ام"
*
عشق اصولا خارج از دایره ی خوشبختی و بدبختی است. بالاتر از آنها است. از خصایص تجاوز است، خارج شدن از حد معمول و متعارف است، دل به دریا زدن است و حال انکه خوشبختی معمولا با آرامش و تعادل و حسابگری همراه است.
*
کسی که دیگری را دوست می دارد نشانه ی آن است که به او اعتماد کرده چشم خود را بر ضعف های او بسته است.
*
دو نفر که در مقابل هم قرار گرفتند شروع می کنند یکدیگر را روانکاوی کردن و از حرکات و حرف های یکدیگر نتایجی گرفتن عشق البته از این طور حرکات وحشت دارد. عشق، دادن قبل از گرفتن است و حال آنکه مردم امروز عادت کرده اند که تا قبلا چیزی نگیرند، چیزی ندهند. دنیای ما دنیای بده بستان و تبادل شده است. لذت و سرگرمی جای عشق را گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: